پنج شنبه 9 فروردين 1403

درباره سپیدار

درباره سپیدار
تاريخ:بيست و نهم مهر 1398 ساعت 11:07   |   کد : 11   |   مشاهده: 4853
و اینک سپیدار:
قریب به دو سال قبل و به دنبال گفتگوهایی که پیرامون طرح مدارس خواهرخوانده بین گروهی ازمدیران ازمدتها قبل اتفاق افتاده بود ، بالاخره جلسات رسمی آغازو این بحث قالب جدی تری به خود گرفت.
پرواضح است که مدارس هرکدام  جداگانه و متناسب با اهداف درنظرگرفته شده خود ، حداکثرتلاش برای نیل به موفقیت در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان خود را داشتند .
اما مهمترین سوال در مسیر ایجاد " مدارس خواهر خوانده " این بود که :
آیا با اجرای طرح مدارس خواهر خوانده ، امکان این خواهد بود تا ضمن حفظ استقلال و هویت هرکدام از مجموعه های اموزشی ، به یک تفاهم همکاری مشترک دست یافت ؟
پاسخ به این پرسش ، گروه را به فهرستی ازفعالیت های مختلف رساند که ویژگی "با هم بودن"می توانست نتیجه و ثمر آن فعالیت ها را ، ارتقا بخشیده و کیفیت بهینه ای برای آنها ایجاد نماید.
و اینک سپیدار:
قریب به دو سال قبل و به دنبال گفتگوهایی که پیرامون طرح مدارس خواهرخوانده بین گروهی ازمدیران ازمدتها قبل اتفاق افتاده بود ، بالاخره جلسات رسمی آغازو این بحث قالب جدی تری به خود گرفت.
پرواضح است که مدارس هرکدام  جداگانه و متناسب با اهداف درنظرگرفته شده خود ، حداکثرتلاش برای نیل به موفقیت در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان خود را داشتند .
اما مهمترین سوال در مسیر ایجاد " مدارس خواهر خوانده " این بود که :
آیا با اجرای طرح مدارس خواهر خوانده ، امکان این خواهد بود تا ضمن حفظ استقلال و هویت هرکدام از مجموعه های اموزشی ، به یک تفاهم همکاری مشترک دست یافت ؟
پاسخ به این پرسش ، گروه را به فهرستی ازفعالیت های مختلف رساند که ویژگی "با هم بودن"می توانست نتیجه و ثمر آن فعالیت ها را ، ارتقا بخشیده و کیفیت بهینه ای برای آنها ایجاد نماید .

❇ ...  و  چرا"سپیدار"؟
نام سپیدار می توانست ویژگیهایی ازقبیل رشد و نمو ، بالندگی ، سرسبزی و نشاط ، سایه گستری ، پیشرفت و اوج گرفتن را همسو و هم جهت با آن چه که ازاین طرح انتظار داریم  تداعی نماید ،
 تا در ادامه مسیر شعار
"فراتر می رویم..." که به عنوان شعار مراکز آموزشی سپیدار انتخاب گشته است ، سرلوحه کار گروه قرار گیرد.

❇ ... و مزایایی که سپیدار برای مدارس عضو و ارکان آنها دارد :
1)  توانمندسازی و بالا بردن ظرفیت های مدارس که موفقیت های بیشتر را در پی خواهد داشت .
2)  نیل به مجموعه ای پویا و موفق ؛ چرا که کنار هم قرار گرفتن پتانسیل های موجود مدارس به آنها کمک می کندتا نقاط قوت، تقویت و کاستی ها و ضعف های احتمالی به حداقل برسد.
3)  ایجاد نقشه راه و اطلس جامع ،به منظور استاندارد سازی فعالیت های آموزشی ، پرورشی ، پژوهشی مدارس .
نتیجه "باهم بودن "می تواند بهره گیری از آخرین یافته های پژوهشی و نوین آموزشی و تربیتی را میسر ساخته و نیز هزینه دست یابی آن را به حداقل برساند.
4)  گفتگو ها و نشست ها ، تعامل  با هم ، تصمیمات مشترک ، می تواند استفاده ازخردجمعی را فراهم نموده و میزان خطاها و اشتباهات را کاهش دهد.
5)  امکان استفاده ازخدمات بیرونی مورد نیاز مدارس به صورت مشترک که خود باعث کاستن هزینه ها و بهره گیری ازگزینه های بهتر و با کیفیت تر می شود .

❇ ... و ارمغان گروه سپیدار برای دانش آموزان واولیای ایشان :

1)  توانمندسازی و دانش آفزایی دبیران و کارکنان با استفاده ازاساتید مجرب و نیز بهره مندی ازعلوم روز با اجرای برنامه " آموزش مشترک و هماهنگ دبیران و خانواده ها "
2)  تعامل وانتقال تجربیات موفق آموزشی و پرورشی بین مدارس گروه که خود منجر به بهسازی آموزش وتربیت می شود .
3)  اجرای طرح دانش افزایی هماهنگ خانواده ( با توجه به نیازهای استخراج شده بافت اولیای منطقه و مدارس عضو )
4)  استاندارد سازی کیفیت فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و پرورشی مدارس
5)  برگزاری مراسم ها ، جشنواره های علمی ، فرهنگی ، ورزشی و خیریه به صورت مشترک
6)  تشکیل تیم کارشناسی هماهنگ به منظور "جذب نیرو" ، با هدف به کارگیری نیروهای کارآمدتر در مدارس عضو
7)  پرداختن به فعالیت های پژوهشی با محوریت پرورش دانش آموزان توانمند وبا مهارت
8) اتخاذ  رویکرد شاداب نمودن فعالیت های مدارس ونیز پرداختن به تفکر کارآفرینی وتوانمندی دانش آموزان برای جذب در بازار اشتغال آینده                                                                          9)استفاده ازتیم مشترک مشاوره مجرب درحوزه آموزش و روان شناسی برای مدارس
10)  ارایه خدمات رفاهی مانند انواع بیمه و اجرای طرح های پایش سلامت جسم و روان
11)  استفاده از محتوای آموزشی و کمک آموزشی مطلوب به صورت مشترک که توسط دپارتمان های آموزش مدارس آماده می گردد.

✳ سپیدار حاصل
 " با هم بودن و برای هم ماندن "
مدیران و دبیران مدارسی است که با این شرایط سخت و طاقت فرسا ،  دغدغه "پیشرفت ، بهینه سازی و موفقیت روز افزون در امر آموزش و تربیت آینده سازان میهن مان"را دارند و راه رسیدن به این مهم را ایجاد "روحیه تعامل و همکاری و پذیرش " می دانند .
 ایشان تابوی" فردمحوری و تنها خود بودن و خود دیدن "را شکسته اند و با امید به روزهای پرفروغ درآینده "خستگی ناپذیر"درتلاشند تا چراغی بیفروزند و طرحی نو دراندازند . . . .
دراین مسیر از یاری و حمایت همه افرادی که دغدغه ارتقای آموزش وپرورش کشور را دارند استقبال می کنیم.

http://www.sepidarschools.ir/News//11
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



 بازديد امروز 1
 بازديد اين هفته 1
 بازديد اين ماه 1
 کل بازديدها 1
تعداد بازديد اين صفحه: 92,572