پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
درباره سپیدار
خداحافظ سردار ...
شادیت مبارک باد ، ای عاشق شیدایی

چون خبر شهادت مالک اشتر به امیر المؤمنین علیه السّلام رسید بسیار اندوهگین و افسرده خاطر شد گریست و بر منبر تشریف برده فرمود: "ما از خدا هستیم و بسوى او باز مى گردیم، و ستایش خداوندى را سزا است که پروردگار جهانیان است، بار خدایا من مصیبت اشتر را نزد تو بشمار مى آورم، زیرا مرگ او از سوگهاى روزگار است، خدا مالک را رحمت فرماید که بعهد خود وفاء نمود، و مدّتش را بپایان رسانید، و پروردگارش را ملاقات کرد، با اینکه ما تعهّد نموده ایم که پس از مصیبت رسول خدا-  صلّى اللّه علیه و آله بر هر مصیبتى شکیبا باشیم، زیرا آن بزرگترین مصیبتها بود. خدا مالک را جزاى خیر دهد و چگونه مالک که اگر کوه بود کوهى عظیم و بزرگ بود، و اگر سنگ بود سنگى سخت بود، آگاه باشید بخدا سوگند مرگ تو اى مالک، جهانى را ویران و جهانى را شاد مى سازد یعنى اهل شام را خوشنود و عراق را خراب مى گرداند، بر مردى مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا یاورى مانند مالک دیده می شود، آیا مانند مالک کسى هست، آیا زنان از نزد طفلى بر مى خیزند که مانند مالک شود".
و اینک سپیدار:
قریب به دو سال قبل و به دنبال گفتگوهایی که پیرامون طرح مدارس خواهرخوانده بین گروهی ازمدیران ازمدتها قبل اتفاق افتاده بود ، بالاخره جلسات رسمی آغازو این بحث قالب جدی تری به خود گرفت.
پرواضح است که مدارس هرکدام  جداگانه و متناسب با اهداف درنظرگرفته شده خود ، حداکثرتلاش برای نیل به موفقیت در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان خود را داشتند .
اما مهمترین سوال در مسیر ایجاد " مدارس خواهر خوانده " این بود که :
آیا با اجرای طرح مدارس خواهر خوانده ، امکان این خواهد بود تا ضمن حفظ استقلال و هویت هرکدام از مجموعه های اموزشی ، به یک تفاهم همکاری مشترک دست یافت ؟
پاسخ به این پرسش ، گروه را به فهرستی ازفعالیت های مختلف رساند که ویژگی "با هم بودن"می توانست نتیجه و ثمر آن فعالیت ها را ، ارتقا بخشیده و کیفیت بهینه ای برای آنها ایجاد نماید.
 بازديد امروز 1
 بازديد اين هفته 1
 بازديد اين ماه 1
 کل بازديدها 1
تعداد بازديد اين صفحه: 6,067